Kom de Crew van de Yonex Belgian International 2017 versterken!

Belgian International

Kom de Crew van de Yonex Belgian International 2017 versterken!

Ondertussen zijn we aan de 13e editie van de Yonex Belgian International toe. De Sportoase te Leuven wordt van 13 tot en met 16 september 2017 opnieuw omgebouwd tot een ware badmintontempel. Dit evenement komt tot stand door de inzet van een gemotiveerde groep medewerkers. Als vrijwilliger krijg je de kans om een unieke blik achter de schermen van een internationaal tornooi te werpen. Heb je zin gekregen om onze “Crew” te versterken? Meld je dan vandaag nog aan!

 

Wat verwachten wij van je?

Enthousiaste medewerking bij het vervullen van taken om een internationaal toptornooi te realiseren. Deze bestaan uit opbouw, aankleding en afbraak van de sporthal, zaal, VIP, ticketcontrole, kassa en onthaal, maaltijdcontrole, logistiek, transport, media, promotie, beurs, enzovoort. Een duidelijke taakomschrijving is onderaan dit artikel te vinden. Je meldt jezelf aan voor ten minste één volledige dag. We geven de voorkeur aan mensen die meerdere dagen komen helpen. Je kan je engageren voor verschillende taken. Beschik je over specifieke capaciteiten, breng ons hiervan op de hoogte via de opmerkingen op het inschrijvingsformulier. (vb ervaring in horeca of stellingbouw,…). Talenkennis is een meerwaarde (Nederlands is verreist).

 

Wat mag jij van ons verwachten?

  • Een middag- en avondmaal per volledig gewerkte dag alsook water en koffie
  • Gratis overnachting in jeugdherberg De Blauwput
  • Teambuilding en briefing met alle vrijwilligers voor de start van het evenement in het Yonex Center op vrijdag 1 september van 19u30-22u30
  • Een gratis “Crew” T-shirt
  • Een extra dagticket voor een familielid of kennis. Help je meerdere dagen dan ontvang je een all-day ticket
  • Zelf mag je gedurende het hele event naar binnen
  • Er worden geen verplaatsings- of parkeerkosten vergoed

 

Inschrijven

Aanmelden als vrijwilliger kan je tot en met 21 augustus via deze link.

 

Overzicht taken

OPBOUW

  • Sporthal speelklaar maken: speelvelden leggen en netten opstellen
  • Sporthal aankleden: borden sponsors plaatsen, matten leggen rond de velden, planten zetten, ramen afdekken, vlaggen ophangen, kleedkamers in orde brengen,…
  • Timing: dinsdag 12 september

 

OMBOUW

  • Sporthal na de kwart en halve finales ombouwen: matten, planten, borden sponsors verplaatsen
  • VIP podium opbouwen
  • Timing: vrijdag 15 en zaterdag 16 september tussen 9u en 16u

 

AFBRAAK

  • Alle badmintonmatten oprollen en op karren leggen, borden van sponsors, planten en ander materiaal opruimen en afvoeren naar de opslagruimtes.
  • VIP podium afbreken
  • Sporthal terug in zijn oorspronkelijke staat brengen
  • Timing: zaterdagavond en zondag vanaf 9u

 

KASSA EN ONTHAAL

  • Verkoop van dag- en all-day tickets aan de balie in de Sportoase
  • Registratie van de online tickets in voorverkoop
  • Elke bezoeker een polsbandje omdoen
  • Controle van genodigden
  • Spelersbadges verdelen onder de deelnemers
  • Uitdelen van programmaboekjes
  • Verkoop van T-shirts
  • Timing: het hele evenement

 

TICKETCONTROLE

  • Toeschouwers bij binnenkomst van de sporthal controleren op badge of polsbandje
  • Verwelkomen van het publiek
  • Programmaboekjes uitdelen
  • Timing: 14 tot en met 16 september

 

ZAAL

  • De sporthal gedurende het volledige evenement op orde houden
  • Drankvoorraden aanvullen
  • Na afloop van de wedstrijden de speelvelden schoonmaken
  • Timing: 13 tot en met 16 september

 

SHUTTLE CONTROLE

  • Shuttles prepareren en testen
  • Sorteren van gebruikte en nieuwe shuttles
  • Nieuwe shuttles klaarzetten voor elke wedstrijd
  • Timing: 13 tot en met 16 september

 

LIVE STREAM BE TV

  • Assistentie bij de live streaming van Badminton Europe
  • Timing: 13 tot en met 16 september

 

VERKOOP T-SHIRTS

  • Actieve verkoop van T-shirts in de sporthal tijdens de finales
  • Timing: 16 september

 

REFTER

  • Controle tijdens de lunch/avondeten van de maaltijdkaarten van vrijwilligers, lijnrechters,…
  • Timing: het hele evenement

 

VIP

  • Klaarzetten van de VIP ruimte: champagnetafels, dranken koud zetten,…
  • VIP’s ontvangen en polsbandjes controleren
  • Dranken schenken en hapjes rondbrengen
  • VIP’s naar hun zitplaatsen begeleiden
  • Horeca ervaring is een pluspunt!
  • Timing: zaterdag 16 september

 

BEER HOUSE

  •  Drankbonnetjes verkopen
  •  Dranken schenken
  •  Lege glazen afruimen en afwassen
  •  Tapervaring is een meerwaarde!
  •  Timing: vrijdag 15 en zaterdag 16 september

 

BEURS

  • Ondersteuning van externe partners
  • Coördinatie van de standen en de beurs
  • Opbouw van de standen en aankleding van de ruimte
  • Eventueel bemannen van een stand
  • De beurs bevindt zich op verdiep, waardoor je geen wedstrijden kan volgen tijdens deze taak.
  • Timing: zaterdag 16 september

 

TURBO TEAM

  • Onvoorziene, ongeplande taken
  • Boodschappen doen, gekwetste spelers naar spoed brengen, inspringen bij andere taken,…
  • In het bezit zijn van Rijbewijs B
  • Timing: het hele evenement

 

TRANSPORT

  • Vervoer van spelers, officials, organisatie naar de luchthaven, hotel, sporthal,…
  • Tornooiwagens worden door een sponsor ter beschikking gesteld
  • Een hele dag beschikbaarheid is noodzakelijk en meerdere dagen aangewezen
  • Indien gewenst hotelovernachting mogelijk
  • Timing: 11 september tot en met 17 september

 

Voor vragen of opmerkingen kan je steeds mailen naar mercedes@badmintonvlaanderen.be

« Terug